Travel Manager

Travel Manager

W każdej firmie realizującej podróże służbowe znajdują się osoby delegowane do składania, nadzorowania i rozliczania zamówień. W zależności od potrzeb klientów wzrasta poziom odpowiedzialności i zakres pełnionych funkcji pracownika zaangażowanego w działania na tej płaszczyźnie. Największy stopień specjalizacji we wskazanych obowiązkach, czasami oparty o oddzielne stanowisko, reprezentuje w firmie Travel Manager.

Do podstawowych obowiązków Travel Managera zaliczamy wybór właściwej firmy specjalizującej się w organizacji podróży służbowych (agenta IATA), a także analizę i ocenę jej wachlarza serwisowego i usługowego. Kluczowymi elementami najczęściej podlegającymi weryfikacji przy wyborze agenta IATA są: kompleksowość oferty, dedykowany serwis, czas odpowiedzi i możliwe formy składania zapytań, a także serwis dostępny przez całą dobę (24h), formy raportów, wysokość opłaty serwisowej oraz posiadane doświadczenie oparte o referencje partnerów biznesowych.

Podczas ustaleń pomiędzy agentem IATA a Travel Managerem regulowane są istotne elementy współpracy, takie jak: 

  • audyt potrzeb i oczekiwań,
  • dopasowanie wachlarza serwisowego,
  • zasady składania i realizacji zamówień,
  • formy fakturowania oraz raportowania,
  • programy lojalnościowe linii lotniczych dla firm oraz pasażerów,
  • dostęp do autorskich aplikacji i innowacyjnych rozwiązań.

Opracowanie wymienionych elementów ma ścisły związek z istniejącą lub tworzoną Travel Policy firmy. 

Szerszy zakres odpowiedzialności Travel Managera zakłada konieczność  analizowania wydatków, szukania możliwości ich obniżenia, przedstawiania lepszych form raportowania dla Zarządu oraz prac nad ciągłą optymalizacją polityki firmy w zakresie podróży służbowych. Określone funkcje Travel Managera mogą być przekazane w uzgodnionym zakresie specjalistom Grupy Travel, w tym Account Managerom.

ZAUFALI NAM
© 2006-2015 - Grupa Travel
Wszelkie prawa zastrzeżone
Kreacja - Profabrica - 2013
Projektowanie stron WWW